sâmbătă, 28 noiembrie 2009

viata vazuta printr-un balon de sapun

Oare cum o fi viata vazuta printr-un balon de sapun? Ati incercat vreodata sa o priviti asa? Oare se vede mai frumoasa? Mai curata? Mai colorata? Poate mai usoara si mai stralucitoare? Intrebarile astea au inceput sa-mi circule prin cap dupa ce am vazut pe internet niste fotografii facute prin baloane de sapun. Mi-a trecut prin cap gandul caraghios ca daca as trai intr-un balon de felul asta ar fi totul mai frumos.
Si totusi... baloanele de sapun au viata scurta. Prin ele realitatea se vede distorsionat, uneori ceva mai colorat si mai parfumat, e adevarat. Parfumul incantator si stralucirea luminii sparte in fasii de curcubeu da o senzatie atat de placuta incat, pentru o secunda, uiti de viata reala. Uiti de uraciune, de praful din ochi si din gura, de griji. In ultima vreme eu sar dintr-un balon in altul, cautand o realitate cat de cat mai frumoasa. Si da, uit ca baloanele de sapun au viata scurta, ca se sparg la cea mai mica adiere de vant, si ca atunci cand se sparg stropii imi sar in ochi, si ustura al dracu de tare. Nu ma invat minte niciodata. Sau poate ca ar trebui sa folosesc un sampon speacial, formula "no tears". Hmmm...
Unii spun ca nu cred in destin prestabilit de o divinitate mai presus de noi. Destinul ti-l faci singur. Bun, atunci. Inseamna ca ar trebui sa inventez propria reteta, pentru ca se pare ca am luat reteta gresita de undeva. Ceva nu se potriveste. Nu se coace cozonacul, si pace! De fapt, nici nu dospeste, dar sa se mai si coaca... Trebuie sa o iau mereu de la capat, trebuie mereu sa introduc altceva nou, dar inca nimic nu se potriveste.
Ca intr-un joc de puzzle in care niste piese au cazut sub masa, iar eu n-am observat. Sunt un soricel care alearga in gol intr-o roata de otel, alerg de curg apele de pe mine, degeaba. Fara tinta. Fara rezultate.
O fi cazul sa schimb reteta de tot? E o intrebare retorica , desigur. Divinitatea s-ar putea sa-mi spuna altceva pana la urma.
Intre timp, imi mai balacesc mainile in coca pe care m-am apucat s-o framant acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu