joi, 30 iulie 2015

Cojile rusinii

Cojile rusinii Arunc pe fereastra toata averea mea: un pumn de coji de seminte. Le privesc zborul lin si ma trag brusc inapoi,trantind geamul. De jos, un glas ascutit de femeie ma blagosloveste din tot sufletul : "Firea-i a dracu' sa fii de nesimtita, cu ma-ta care te-a facut!" Vai de capul meu! Era femeia de serviciu de pe etajul nostru, din camin. Oare m-a vazut? Sunt singura in camera, si daca vine la usa, am pus-o. Incui repede usa si ma duc pas-pas la fereastra, de parca de la etajul 4, de unde sunt eu, ma poate auzi... Biata femeie... Si oricum, pana urca ea, am timp sa fug. Ne cam stie, a naibii , ca doar ne vede in ficare zi. Incep in mintea mea, sa-mi fac un plan . Ies, incui si fug la dusuri. Sau la bucatarie. Sau cobor pe scarile de serviciu. Pana sa termin eu planul pentru marea evadare, aud pe cineva batand energic in usa camerei de alaturi. "Dieschidi, tu, n-auzi? Tot ti prind ieu shi-ti rup parul din cap, auzi? Niesamtzat-o!" Asta-i tare! A gresit usa! "Da', she-i , fimieii, ci ti tzapi asha? Pi shini fashi tu niesamtzata?!" "Di ce arunci, tu, gunoaii pi jeam? N-ai galeata?? Mi-ai aruncat in cap, vaco ci ieshti!" "Eeeeu!? Du-ti bre, d'aici, n-ai vazut bini!" "D'apoi cini?Te-am vazut pi jiam acuma!" "Hai bre, du-ti d'aici shi lasa-ma-n pashi! Da' shi! Nu iesshti sanatoasa la cap!" ZBANG! I-a trantit usa in nas... Mi s-a facut mila de biata femeie, dar nici nu am avut curaj sa ies pe hol sa-mi cer scuze. O aud indepartandu-se , si "laudand" "buna cuviinta " a studentilor, asa, in general. Ma indrept spre fereastra, o deschid si ma uit in jos la cojile impastiate pe trotuar si pe pervazul ferestrelor de la etajele de mai jos. Brusc, simt ca mi-au luat foc obrajii de rusine. Cam tarziu, insa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu