joi, 17 noiembrie 2011

din somn


Din somn



“Va trebui sa inoti pana la mal, sub cerul vanat de frig”, mi-a spus. Si-am inotat, si malul era tot mai departe, atat de departe ca viata se auzea ca un ecou al bratelor mele lovind apa.
“Esti slaaaba!”, mi-a strigat de pe malul de unde-am plecat, dar tot ecou era. Ecou in fata, ecou in spate, eu la mijloc inotand. Apa e rece sub cerut vanat de frig, dar eu inot mai departe, fiindca toate apele au mal.
Incep sa ma zbat cu disperare, cautand aer. Orologiul vechi tine ritmul timpului, sacadat, enervant, scartaind din rotitele lui ruginite. Deschid ochii, ma uit spre tavan, si-mi trag patura pe ochi, maraind. Pfiu!
Incerc sa-mi adun gandurile ravasite de vatul rece din vis, sa-mi culeg ideile imprastiate printre firele de nisip, bob cu bob. Ma dau in sfarsit jos din pat, ma tarasc spre baie, si-mi arunc niste apa rece peste ochi. La naiba, urasc apa rece. Imi aduce aminte de starea agitate din visul de mai devreme, cand tu stateai pe mal, si radeai ca un prost, asistand la disperarea mea, ca nu gasesc malul. Ba uite ca l-am gasit! Eu intotdeauna gasesc malul.
Pun la fiert niste apa pentru ceai, si privesc soarele prin perdeaua albastra. Ii da un effect ciudat luminii. O reflecta prin incapere, si face tot decorul sa se albastreasca. Trebuie sa schimb perdeaua asta albastra, sa iau una portocalie, poate se mai incalzeste atmosfera. E gata si ceaiul.
Il torn in cana, si topesc mierea amestecand tacticos. M-am mai linistit.Insa fac ce fac, si te vad iar in fata ochilor, zambind batjocoritor, ca in vis. Chipul tau o sa ma urmareasca iar, cu siguranta, o zi intreaga…ce dragut…! Uneori nu-mi e dor de tine. Uneori nici macar nu-mi amintesc daca ai vreun nume. Imi trag incaltarile in picioare, caciula pe ochi, si merg sa plimb cainele. Gata, am zis! E inca o noua zi cu soare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu