sâmbătă, 9 martie 2013

turist, sau cetatean al orasului meu?

Salutare, dragii mei! De ceva vreme, ma mananca degetelele sa scriu un articol despre orasul Mangalia. Daca pana acum, marea majoritate a articolelor au fost pozitive, cu poze care infatiseaza locuri frumoase atat din oras, cat si din imprejurimi, ei bine, de data asta am sa va arat si reversul monedei. Ca peste tot, pe langa locurile frumoase, sunt si destul de multe aspecte negative. Poate prea multe. E greu sa ma decid cu ce sa incep: de la cainii maidanezi, pana la cladirile si monumentele vandalizate cu ditamai desenele obscene. Spre exemplu, anul trecut obisnuiam sa fac fotografii la nunti, ca extrajob. La una dintre nunti, am vrut sa mergem sa facem fotografii mirilor pe digul mare, la Farul Genovez. Totul bine si frumos, pana ne-am apropiat de far. Acolo, ce sa vezi? O suita minunata de falusuri (asta ca sa ma exprim elevat), ne intampina pe zidurile albe al farului. De fapt, se poate vedea si in poza atasata acestui articol. Din orice unghi as fi incercat sa-i pozez pe dragii mei miri, nu reuseam sa fac o poza in care sa nu-i priveasca (in)discret din fundal maiestrele picturi murale. "Ooo, pai exista Photoshop!", o sa spuneti. Nuuuuu, ar trebui sa existe bun simt, spun eu. Se pare ca pe unii ii chinuie talentul de a-si etala frustrarile desenand ce nu au in pantaloni, dar asta nu inseamna ca noi suntem datori sa ne "bucuram" de creatiile lor pe toate zidurile, cu atat mai putin pe simboluri ale orasului. Nu mai pomenesc de gropile din asfalt. "Nastere fara dureri nu exista!", o sa spuneti iar. Hmm, asa o fi, dar si durerile ar trebui sa treaca, dupa ce puiul se naste, nu?? Cat despre cainii maidanezi care ne-au invadat strazile...ei bine, eu sunt o iubitoare de animale. Si toti avem nevoie de un prieten sincer, devotat, de un inger pazitor, insa nici asa...Cand eram copil, ascundeam de hingheri, impreuna cu parintii mei, in casa, cainii din fata blocului, stiind ca nu erau prinsi pentru a fi sterilizati, ci pentru a fi omorati. Insa deja sunt prea multi. Apropo de asta, am mai observat ceva: Cu tot efortul autoritatilor de a ne amenaja ghene de gunoi cat mai ok, cat de cat decente, lumea, de lene, arunca gunoiul menajer in cosurile stradale. Ce moda o mai fi si asta, nu stiu! De aici, alta problema: cainii maidanezi,infometati, scot pungile de gunoi din cosuri, si il imprastie peste tot. Ce e e de facut ? Cred ca in sinea voastra, multi dintre voi stiti. Stiu ca multi dintre voi si aplicati.Insa ce ne facem noi cu cei care par ca nu au urma de bun simt, ce sa mai vorbim de spirit civic?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu