duminică, 15 mai 2011

Rezervatia naturala Hagieni




Ati fost vreodata la Hagieni? Mai ales voi astia de aici, din zona Mangalia, 2 Mai, Limanu? Cu siguranta ati fost, ca de, gratare de Paste, 1 Mai, etc.
Oare, ati reusit sa priviti Hagieniul mai departe de micii de pe gratar si sticlele cu bere(pe care, intre noi fie vorba, le lasati aruncate apoi la voia intamplarii printre copaci, sperand ca o sa devina una cu peisajul)?
M-am lasat trasa de maneca ieri de un prieten sa mergem acolo, pe dealurile salbatice pe care nu le-am mai vazut de multi ani(sa tot fie vreo 10, si mai mult, poate?)... In zona Lacului Mangalia am mai calcat, dar n-am mai fost in rezervatie, in padurea propriuzisa, sa vad cum mai arata.
A fost o zi minunata! Daca as fi putut lua parfumul padurii si cantecul pasarilor la pachet, jur ca umpleam masina cu varf si indesat. Locurile erau destul de ingrijite,cararile marcate, ca sa nu te ratacesti, cum am patit noi, de ne-am invartit vreo ora aiurea, nu am vazut copaci taiati salbatic, asa ca in Limanu, nu era multa mizerie, asa cum prost ne-am obisnuit sa vedem in padurile noastre, in schimb am observat cu destul de multa ingrijorare ca nu prea mai sunt flori. Cred ca am mers mai bine de 10 km pe jos, am luat padurea la pas, si rar mai intalneam cate un palc de floricele ascunse pe dupa vre-un boschet.
La Hagieni gaseai flori rare,ocrotite de lege,precum vestitii bujori, plante medicinale de tot felul... Plante medicinale inca sunt, dar abia am reusit sa gasesc cateva flori inflorite, sa le pot fotografia.O fi vremea de vina, primavara asta tarzie, si n-or fi apucat sa infloreasca, o fi mana omului care le-a nimicit...nu stiu...
Oricum,bucurati-va si voi de ce am vazut, si sper sa mai ajung acolo curand. A fost un adevarat balsam pentru sufletul meu, plimbarea asta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu